lördag, april 15, 2006

imorgon tas min vän grace lloyd upp i den ortodoxa kyrkan, hon "konfirmeras" med smörjelsens sakrament. hennes familj har flugit in från pennsylvania så vi hade en liten fest hemma hos henne idag. hon bor i chicagos värsta ghetto, mest mord om året i hela usa. vi satt på hennes bakgård runt en eld och spelade gitarr (sjöng hela min gymnasierepertoar av dylan och simon and garfunkel låtar ihop med hennes far). 
det har varit väldigt varma dagar. igår var det 28 grader. i torsdags kväll, efter en lång varm dag, hade vi det värsta åsk/blixtovädret jag varit med om här. jag och några kompisar åkte till en liten park och satt i ett lusthus och tittade på blixtarna till sent på natten. 
idag fick jag till en bra början på min uppsats om von balthasar/teologisk estetik. skönt. när man väl fått till en början rullar det oftast på. på två veckor måste jag skriva 50 sidor. ska väl gå. "tyvärr" är det ortodx påsk den kommande veckan så det blir lite svårt. massa gudstjänster och massa jobb. say a little prayer for me.

svar på filmfrågan: Nattvardsgästerna av Bergman.

Inga kommentarer: