lördag, februari 18, 2006

lördag i amerkiansk förort

fint med lördagar. jag är en stor beundrare av amerikanska förortslördagar. äta frukost ute. sitta på nått frukostställe och äta amerikans frulle, bacon o ägg o sånt, men främst av allt de alldrig sinande påfyllningarna med halvtaskigt kaffe. att sitta länge med kompisar och ta kopp efter kopp. eller som idag avnjuta en latte på starbucks. jag undrar om amerikanerna var såna kaffedrinkare innan starbucks tog över nationen.. sitter man på starbucks en lördag träffa man alltid på massor med pappor med sina barn. de stör men det är charmigt. drack just min latte med keiko, hon från pjäsen igår. och jag har tvättat för första gången den här terminen. förra helgen köpte jag nya kalsonger och strumpor på Target (tänk B&W) för att jag var för lat för att tvätta. min sunkbil har jag även lyckats flytta. den gick först inte igång. men helt oväntat visste min konstnärsrumskamrat (man saknar sammansatta ord här i staterna) hur man använder startkablar. så efter mkt om och men kom vi iväg. nu står bilen på nån andrepastors eller mötesvärds parkeringsplats bakom en kyrka här i området. förhoppningsvis märks inget på ett par dagar.

ett av mina grundproblem i livet: jag har svårt att uttrycka det som verkligen spelar roll. det som jag bryr mig mkt om. inte så oväntat egentligen. men oerhört frustrerande. försökte just förklara vad det är jag skriver mitt arbete om. mina tankar och min fascination blev reducerad till ytliga förenklingar. det är inte att jag vill vara komplicerad, tvärt om, men jag vill kunna kommuicera de saker jag bryr mig om så att människor jag bryr mig om kan få lite inblick. delvis handlar det om dåligt självförtroende eller ngt. jag tror att folk kommer tycka jag är lite knasig som är fascinerad av X. eller så är jag för medveten om hur saker jag säger låter i andras öron, så jag försöker säga det på ngt annat sätt så att det ska verka vettigt. ett experiment: stäng av analysspöket i huvudet och säg saker rakt ut. och vänta sedan på reaktioner och frågor. svara sedan på dem. att låta den jag pratar med komma med följdfrågor och skepsis, inte jag själv. kanske vore ngt.

just nu lyssnar jag på Pedro the Lion. Plattan "Control". Hörde precis att sångaren spelade nere i chicago igår. hade jag vetat det hade jag varit där.

Inga kommentarer: