onsdag, februari 15, 2006

jorå så att

klockan är tio på kvällen. jag sitter framför min dator och slösar tid. idag var tänkt som en produktiv dag. men men. kom tillbaka till lägenheten efter en trevlig lunch. vid lunchbordet hade jag blivit peppad och informerad om hur man bäst roadtrippar i usa. så när jag kom hem ringde jag jonis o kalle. nu ser våran roadtrip ut ungefärligen som så: vi drar västerut från chicago, inte helt hundra vilka delstater vi väljer att köra igenom, men slutdestinationen är iaf seattle, washington state. på vägen dit kan man t.ex. passera mount rushmore (kanske inte super intressant för tre svenska grabbar, schyssta foton dock..), yellowstone nationalpark, montana ska tydligen vara vackert osv. se drar man söderut från seattle till oregon. där kan man titta på Mt. St. Helen som gick i luften för ett tag sen. Naturen i den delen av landet är vacker. Sen drar man vidare in i Kalifornien. Åker Pacific Coast highwayen hela vägen. finns ju massor med saker i californi-ay. Från södra kalifornien går sedan den mytiska route 66 tillbaka genom hela landet (new mexico, arizona, kansas, texas, oklahoma, missouri, illinois) tillbaka till chicago... vad tycks? låter fenomenalt tycker jag. så detta uppmuntrade mig. så jag satt o surfade o slösade tid på det..
tyvärr är jag något stressad av mina plikter. har ett stort projekt på g som jag om två veckor måste redovisa ngn slags framgång med... oh well.
alla som någon gång vetat om att denna blogg skapats har nog glömt den vid det här laget.. vi får se..

Inga kommentarer: