måndag, februari 20, 2006

presidentsdagen

då var det självasta presidentsdagen idag då. den fick en väldigt långsam start. kom inte ur sängen förän vid elvatiden. det är väldigt lätt att bara glida runt här på skolan och låta tiden gå. först går man till postlådan i studentcenret. plockar ut o slänger onödig skräppost om olika aktiviteter, hoppas på paket från Amazon eller någon snäll kompis i sverige som ska skicka mp3:or (jonis). Sen träffar man på kompisar, sitter och snackar och dricker kaffe. Och tiden bara går. Sen får man förstås panik och måste plugga. Idag hade jag en lång skön lunch med en av mina bästa kompisar här, Phil Johnston och hans rumskompisar. Han är uppvuxen i Paris så vi stöder varandra i vår europeiskhet. Vi satt kvar flera timmar efter att alla gått frå våran enorma matsal (typ bäst i landet, go wheatie..). Det var schysst. Vi satt vid stora fönster. Jättevackert ute, soligt och kallt. Jag läste om syrisk kristendom på 300-talet, han ritade scenografi till Hamlet. Det har varit helvetiskt kallt här de senaste dagarna. Neråt minus 20. Men nu har det lyckats krypa upp runt 0 strecket. Årets nyhet är att jag numera har mobbe här. Jag köpte ett kontantkort från nån Alexeij i Californien via eBay. Kostade bara ngra dollars och jag fick 150 gratis minuter. Stulet? Ask no questions, köpt i god tro. Så nu behöver jag inte enbart lita på slumpen om jag vill träffa folk.
Funderar på vart jag ska åka på springbreak. Behöver hitta något tyst ställe att vara på i några dagar, för att skriva. Mina tankar går till Östanbäcks kloster. Jag vet att bröderna i Sala har något vän-kloster här i trakterna. Ska nog skriva till fader Caesarius och fråga.
Min Mac dröjer.. De försenade leveransen med två veckor. Och jag har även insett att den kommer utan ÅÄÖ. Vad göra? Ska jag avbeställa och betala massa tusen mer för en svensk Mac? Lämna kommentar om ni har en åsikt, eller insikt i frågan om det går att byta enstaka knappar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du kanske kan byta ut knappen ¨ till ett å på din nya mac (t ex). Jag kör ju med pc-tangentbord till min mac här på jobbet och har bytt ut vissa knappar så att det blir macanpassat. Hoppas det går att välja på å bara. Jag kan ge dig vidare tips när du väl fått datorn.

Jonis han skicka paketet med mp3:or och swedish snacks (inte att glömma) innan jag hann bränna ut borat -sorry- Jag får skicka ett paket jag med!