fredag, februari 17, 2006

thank god it's friday

så var det fredag då. satt igenom meningslös musikhistorielektion från 8 till 9 på morgonen. Alldrig mer en kurs som har förseläsningar så tidigt... dock kunde jag köra bil dit. men allvarligt talat så är kursen oerhört obra. (jag såg dialektmysterier med Fredrik Lindström på Svt hemsida häromdan, så nu är jag inspirerad av norrlänningar att sätta o framför ord. bäst hittils: sladden är o-i.) läraren är snäll o så men allt är smärtsamt förenklat o tafatt. man sitter mest o lyssnar på (iofs fin) musik. och så kommer han med nån djup analys. bäst idag: han jämförde Schubert protestantiska Requiemmässa (för de dödas själar) med katolska. Detta gjorde han genom att peka på hur den protestantiska inte var pröglad av skräck inför mötet med Gud. Och så kom slutpoängen: "God has a merciful side. At least I think so". Deep man. Fy sjutton. Det här är andra dagen i rad som jag sitter här och kritiserar.
Annars har jag haft en trevlig dag. Klockan är halv sex och jag kom precis ut ur duschen. Ska nämligen ta en söt flicka på teaterdejt ikväll. Har precis lärt känna henne. Vi ska avnjuta Bertolt Brecht's "A good person of Sezuan" ikväll. Känner många av skådespelarna.
Fudnerar på att dra in till Chicago imorgon. Dra till nått fik och läsa hela dan. Nu när det är bestämt att grabbarna kommer i maj så har jag även beslutat mig att lägga mitt springbreak på att (säger man så på svenska frågar jag mig nu helt plötsligt... om nån någonsin läser detta så skriv kommentar. alltså lägger x på att x) jobba på mitt forskningsprojekt. Mer om det en annan gång. Med grabbarna grus i siktet så pallar jag nog att skippa springbreak partyn i Flordia (det känns som jag skrivit detta tidigare... deja vu?)


ai-ght. over and out.

Inga kommentarer: